SLÁNSKÉ NOVINY

Omyl nebo obyčejná zlodějna?

2012-01-12 16:30:22, - redakce

Určitě jste již někdy takové varování slyšeli: Dejte si pozor na praktiky velkých obchodních či potravinových řetězců při manipulaci s cenami zboží.

Finta na kupující je poměrně jednoduchá. V regálech je na cenu určitého zboží výrazná upoutávka či např. označení "Akce" s příslušným cenovým zvýhodněním. Na pokladně však je toto zboží účtováno za běžnou cenu. Psychologicky je tato finta založena na tom, že nakupující, když vidí označení "sleva, akce" a pod.,  naloží příslušný výrobek do svého nákupního košíku, ale přesnou cenu si v množství položek jeho nákupu zpravidla nezapamatuje. A navíc, kdo by u pokladny zpětně kontroloval, která z řady položek jeho pátečního nákupu nebyla správně namarkována?

Že tuto fintu nepoužívají jen velké obchodní řetězce jsem se dnes (ve čtvrtek 12.1.) přesvědčil i při nakupování v Potravinách U Batelky v centru města.  Při poledním nákupu jsem si zde vybral pečivo (sladký koláč), který byl na regále zřetelně a jasně označen cenovkou 9,90 Kč. Na pokladně mi však pracovnice tohoto obchodu namarkovala cenu 17,90 Kč!  Ohradil sjem se, že tato cena neodpovídá skutečnosti i s odkazem na to, že paní prodavačce příslušný výrobek a cenu na regále ukáži. Tak se i stalo. Paní prodavačka však reagovala rychle.  Někde ze spodních pater regálu vylovila cenovku s hodnotou 17,90 a nahradila jí původní cenu 9,90 Kč.  Ano, U Batelky dokáží přeceňovat zboží velmi rychle. Leč přesto jsem se domníval, že jsem zakoupil zboží původně nabízené za výrazně nižší cenu. Ale nepochodil jsem. Koláč prostě od okamžiku, kdy jsme jej na pokladně zaplatil, stojí 17,90, nikoli ještě před pár vteřinami uváděných 9,90 Kč. Zdražit nákup o 80%? U Batelků žádný problém. 

Mohu se tak jen dohadovat, zda se jednalo o náhodný omyl  nebo jsou zákazníci v této prodejně potravin vystaveny cílené zlodějně.